Waar je ook bent met jouw bedrijfsbus, jouw bedrijf wordt herkend aan de hand van jouw opvallende bestickering. Het is een eenvoudige wijze van reclame maken en een bestickerde auto wordt maar liefst 160.000 per maand gezien. Hiermee vergroot je dus op een vrij eenvoudige wijze jouw naamsbekendheid. Wel moet je bij het bestickeren van jouw auto op een aantal zaken letten.
1 Kort en bondig
De eerste stap is gezet. Je hebt een bedrijfswagen geleaset op basis van financial lease en jij wil deze laten bestickeren. Toch is het lastig om te bedenken wat jij precies wilt hebben op jouw bedrijfsauto. Je moet er immers in rondrijden en klanten bezoeken. Dat betekent dat de stickers representatief moeten zijn. Zorg daarom dat de boodschap kort maar bondig overkomt. Ook moet het aansluiten bij jouw doelgroep. Vermeld in ieder geval jouw bedrijfsnaam, het logo, jouw specialiteiten en jouw contactgegevens op jouw bedrijfsauto. Als je een lap tekst op jouw bedrijfswagen laat bestickeren, zullen veel mensen dit niet kunnen lezen terwijl ze aan het rijden zijn.
2 Niet over de ramen
Ook al heb je een mooi en groot ontwerp gekregen van een reclamebureau, het is goed om te benoemen dat je deze niet kunt plakken over de ramen. Het zicht van jou als bestuurder mag namelijk nooit belemmerd worden. Ook mogen er geen stickers over de verlichting worden geplakt. Zorg er dus voor dat de voorruit, achterruit, zijruiten en lampen vrij zijn van stickers.
3 Andere kleur
Het Mercedes Benz Sprinter lease-contract is afgerond. Wellicht heb jij deze bedrijfswagen nu voor de deur staan in een kleur die jij liever niet wenst. Wanneer jij jouw auto laat wrappen of bestickeren in een andere kleur, is echter niet helemaal toegestaan. De kleur van jouw voertuig moet namelijk overeenkomen met de kleur die op het kentekenbewijs staat. Dit geldt alleen voor personenauto’s en kampeerwagens.
4 Zelfde huisstijl
Naast een Mercedes-Benz Sprinter komt er wellicht nog wel een tweede bedrijfsauto op de oprit te staan. De Mercedes Benz Vito lease je al vanaf 125 euro, zodat jouw werkzaamheden nóg sneller verlopen dankzij deze wagens. Samen met een reclamebureau kun je sparren over de stickers die goed aansluit bij jouw huisstijl en die passen op beide auto’s. Je moet namelijk voorkomen dat mensen jouw bedrijfsbus niet associëren met jouw bedrijf.
5 Duidelijk lettertype
Wist je dat bestickering binnen drie seconden te lezen moet zijn? Zoals we net al benoemden, is het goed om jouw bedrijfsauto kort en bondig te laten bestickeren. Daarbij is het ook aan te raden om voor een duidelijk lettertype te kiezen. Zo kan een ‘i’ al snel gelezen worden als een ‘l’. Wanneer dit verwarrend overkomt, is de kans groot dat jij potentiële klanten misloopt als zij jou opzoeken op internet. Kies dus voor een strak lettertype voor de belangrijke gegevens. Sierlijke letters kun je beter gebruiken voor quotes.